• Altıntop Mh. Çaybaşı Cd. 834 Sk. No: 18 Merkez/Denizli
  • 0541 601 98 37
  • info@md5.com.tr

E-Ticaret Rehberi / E-Ticarete Başlarken

E-Ticaret Rehberi / E-Ticarete Başlarken

Son zamanların en popüler işlerinden olan E-Ticaret, tüm şirketler için gereklidir. Çünkü teknoloji ve internet çağına yaşamamızın getirdiği kolaylıkları müşterilere sunmadığınız sürece, satışlarınızdaki artışı sağlayamaz ve bu işlemleri uygulayan rakiplerinizden de daima geride kalmak zorunda olursunuz. 

E-Ticaret’e başlarken bilmeniz gereken temel bilgilere değinerek, daha bilgili ve kaliteli işleyişe sahip olmanızı sağlamak istiyorum. E-Ticaret’in ucu veya bucağı olmadığı gibi, tanımını yapmakta oldukça zor bir iştir. Çünkü her an gelişen bir yanı olmasıyla birlikte, Elektronik Ticaret dediğimiz zaman içerisine her türlü işlemi ve yeniliği almaktadır. Farklı ülkelerin, E-Ticaret konusunda kendilerine göre tanımları yer almaktadır.  

  • WTO yani Dünya Ticaret Örgütüne göre E-Ticaret: Mal veya hizmetlerin tamamının üretimi, reklamları, satışları ve dağıtımlarının telekomünikasyon üzerinden gerçekleştirilmesi işlemidir.  
  • CEFACT yani Birleşmiş Milletler Yönetim, Ticaret ve Ulaştırma İşlemlerini Kolaylaştırma Merkezinin E-Ticaret Tanımı ise; Yönetim ve tüketim faaliyetlerinin yürütülmesi için yapılan iş birlikçilerinin, tüketicilerin ve üreticilerin e-posta, telefon, internet siteleri vb. unsurları kullanmasıyla gerçekleştirilen ticaret türüdür.  

Baktığımız zaman, E-Ticaret yani, Elektronik Ticaret’in aslında telefon, internet, FAX, televizyon, Elektronik Veri Değişimi gibi elektronik olan tüm imkanlarla sağlanması mümkündür. Bu nedenle, sadece internet olarak düşünmek biraz yavan olacaktır. Bunun yanı sıra E-Ticaret’te kendi içerisinde türlere ayrılmaktadır. Temel olarak 4 başlık altında toplayabiliri;  

  • Şirketler Arası Elektronik Ticaret (B2B) 
  • Şirket-Tüketici Arası Elektronik Ticaret 
  • Şirket-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret  
  • Tüketici-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret 

4 bölümde toplasak da, bizi ilgilendiren kısmı 2. olanıdır. Yani Şirket-Tüketici Arası Elektronik Ticaret, en fazla kullanılan türüdür. Her satıcıyı bir şirket statüsünde görecek olursak; internet üzerinden yapılan tüm alım satımlarda vergi mükellefi olsanız veya olmasanız dahi; şirket statüsünde olup; tüketiciye mal satmak durumundasınız. 

E-Ticaret Rehberi olarak sunulan bu içeriğimizde, E-Ticaret ile Klasik Ticaret arasındaki farklara da değinmemiz gerekir. Herkesin bildiği gibi, klasik ticarette, insanların bir güç sarf ederek, satıcıların ayağına gitmesi ve ürünleri yerinde test etmesi temeldir. Fakat E-Ticarette, genel anlamıyla reklamlar ve sesli ulaşım sayesinde, ayrıca internet siteleriyle birlikte; müşterilere üreticiler veya satıcılar ulaşarak, mal ve hizmetlerini tanıtmak, sunmak durumundadırlar. E-Ticaret sitelerinin hayatımızda çoğalmasının temel sebebi de, iş gücünün ve müşterilerin daha rahat alışveriş yapmasını amaçlanması gösterilmektedir. Rahata alışık olan insanoğlu, kesinlikle internetten sonra daha fazla rahata ulaşmak için seçmiş olduğu Online Alışverişler sayesinde, oturduğu yerden kaliteli alışverişler yapmanın derdindedir.  

E-Ticaret Sitelerinde ilk olarak dikkat etmemiz gereken, hitap ettiğimiz kişilerin tamamen müşteriler olduğunu ve kendimize göre değil; müşterilerimizin zevklerine ve isteklerine göre bir tasarım seçmemiz olacağıdır. Çünkü insanların gözlerine hitap etmeyen bir sitede fazla vakit geçirmeleri muhtemel değildir. Bu nedenle, tasarımda oldukça büyük bir emek harcamamız gerekecektir. E-Ticaret’e Başlarken bir kere yapacağımız tasarımla birlikte, insanlara daha yakından hitap etmek ve kaliteli zamanlar geçirmelerini sağlamamızın yanı sıra, sistemimizin de oldukça sorunsuz çalışması gerekir. Çünkü bir kere çöken bir siteye, bir daha kullanıcı ve müşteri çekmek oldukça zor olacaktır. Günün her saatinde açık olması ve hizmet vermesi gereken sitelere, kaliteli bir hosting almanız ve stabil çalışacak bir tema yüklemeniz büyük önem taşır.  

E-Ticaret sitesi tasarımının ardından, bizlere kazandıracakları da oldukça fazladır. Her insanın internet sayesinde ulaşmayı başardığı ve uzun bir işlemden sonra alışverişlerini tamamen kolaylıkla sağlamak istediği sitelerde, özellikle farklı ödeme tercihleri sunarak, daha fazla müşteriye hitap edebilirsiniz. 

Tamamen düşünceli ve etkileşim içerisinde olacağınız müşterileriniz, sizleri daima tercih edeceği için, e-ticaret anlamında da ilerlemeniz mümkün olacaktır.  

Yorum yapmaya ne dersin ?